Burger King brengt de Whopperito op de markt: een kruising tussen burrito en een burger.

Het nieuwe product bevat het vlees van een Whopper maar kruidt die met een Mexicaanse mix, voegt er een kaassaus aan toe en rolt alles in een tortilla.

De nationale introductie in de VS kwam na een test in twee staten, de afgelopen maanden. Die volgde toen een franchisenemer van Burger King zich op het hoofdkantoor meldde met het idee voor de Whopperito, schrijft Business Insider.

Burger King probeerde tot nu tevergeefs een belang te nemen in de fastfoodketen Tex-Mex, vertelt de topman van het bedrijf Alex Macedo aan Business Insider. Toen dat niet lukte boog een ‘innovatiecommissie’ zich over manieren om in te spelen op de trend naar Mexicaans eten. Op dat moment nam de franchisenemer contact op. “Ik denk dat ik iets heb”, gaf hij aan.

De Whopperito is in zijn zaken in Ohio en Massachussets getest. Met succes dus.

Het is nog niet duidelijk of de Whopperito ook naar Nederland komt. Schiphol heeft naar verluidt de best lopende Burger King ter wereld. In Nederland is pakweg de helft van de zaken eigendom van de investeringsmaatschappij Standard Investment; de andere zaken hebben andere eigenaars. Alle zijn ze franchisenemer van het Amerikaanse Burger King.

 

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl